Search   Tel : 031-34345354      info@ftni.ir
 
فنون تکمیل نوین اصفهان فنون تکمیل نوین اصفهان فنون تکمیل نوین اصفهان فنون تکمیل نوین اصفهان
صفحه اصلیصفحه اصلی محصولاتمحصولات زیرشاخه  آپاراتآپارات مشتریانمشتریان اخباراخبار تماس با ماتماس با ما زیرشاخه  درباره مادرباره ما EnglishEnglish


دلیل اهمیت فناوری 7 نانومتری و 10 نانومتری چیست؟

شماره خبر : 81    انتشار : 1398/4/20    ساعت : 11:12
 مدت مدیدی است که این قانون پابرجا بوده است؛ اما اخیراً روند آن کندتر شده است. در اواخر دهه 1990 و اوایل 2000، اندازه ترانزیستورها هر ساله نصف می‌شد و منجر به بهبود زیادی در طی یک زمان‌بندی منظم شد. اما اینک فشرده‌سازی بیشتر ترانزیستورها دشوار شده است و ما از سال 2014 به بعد دیگر شاهد فشرده‌سازی ترانزیستورها از سوی اینتل نبوده‌ایم. این فرایندهای تولید جدید یعنی فناوری‌های 10 و 7 نانومتری، در واقع نخستین فشرده‌سازی ترانزیستورها پس از مدتی طولانی به خصوص از سوی شرکت اینتل محسوب می‌شوند و بدین ترتیب شاهد احیای نسبی قانون مور خواهیم بود.
علی‌رغم این تأخیر اینتل، امروزه حتی دستگاه‌های موبایل نیز به لطف تراشه‌های A12X اپل شانس بهره‌مندی از فناوری نانومتری TSMC را یافته‌اند و سامسونگ نیز فناوری خاص 10 نانومتری خود را ابداع کرده است. با توجه به نسل بعدی فناوری 7 نانومتری TSMC این فرصت برای تولیدکنندگان دیگر وجود دارد که عملکرد اینتل را پشت سر بگذارند و رقابتی سالم با انحصار اینتل، دست‌کم تا زمانی که هنوز تراشه‌های 10 نانومتری Sunny Cove را به بازار عرضه نکرده است، به راه بیندازند.
 
     

نظرات کاربران :

 شیما : خوبه

 
نام  : *  
نظرات : *

(حداکثر 700 کارکتر)

  
تعداد کارکتر تايپ شده :  
   

تلگرام اينستاگرام فيسبوک آپارات